Kontrast 2022 – Moviments de circ i música –
Dijous 21
Xerrada “LA CARPA DE CIRC: FILOSOFIA I ARQUITECTURA”
Consideracions i experiències del chapiteau.
L’espai del circ és tan efímer com l’espectacle que porta.
El circ és un microcosmos en moviment i en canvi constant, que crea una heterotopia perfecta. La marca que deixa a terra és potser l’única prova del seu pas, de la seva existència fugaç.
Els innombrables aspectes de la vida del circ estan estretament interconnectats i les reflexions compartides mai no poden desvincular l’aspecte tècnic de la construcció de l’aspecte artístic per al que està dissenyada l’estructura. El circ transporta i mou les persones, els espectacles i les habilitats necessàries per al seu funcionament. El chapiteau recull coneixements que incorpora i difon al seu camí.
El cercle, els triangles i totes les geomètries de la carpa en reflecteixen l’essència, les forces expressen una tensegritat magistral de l’estructura que ha evolucionat des d’una cabana fins al circ d’avui: un viatge tècnic i filosòfic que s’ha desenvolupat al llarg del temps, encantant arquitectes i dissenyadors amb la inextricable fascinació de la relació entre el contenidor i el contingut. Com explica Fambrini, el circ és “vòrtex i elasticitat”: hi ha res més estable que la precarietat? Parlem de tot això per passió.
Phonophobia live
Dues dones elegants, sensuals, però també brutals.
No tenim por de ser rares i una mica trash.
Totes dues percebem el cant com una forma vocal que parteix del cos i coexisteix amb el propi cos.
Busquem un lloc on puguem experimentar diferents inclinacions musicals, on puguem respirar i trobar un moment de diversió amb el públic.
Un espai de lleugeresa femenina perquè el teu dia ha estat difícil.
Derek Van Den Bulcke & Carmen Muñoz (Flamante: Theory of the Flamenco)
FLAMANT és un projecte d’investigació musical i experimentació sonora entorn del flamenc. A través d’improvisació en directe (cos-so), es fa una anàlisi i relectura de les pràctiques folklòriques habituals. Aquesta relectura s’efectua essencialment a partir de la incorporació de nous recursos audiovisuals, com poden ser el sampling, l’apropiació o el glitch. Theory of the Flamenco és un nou treball que aprofundeix dins dels cants lliures del flamenc i el cant sol. Selecciona alguns d’ells per descodificar-los des d’una perspectiva ambiental i rítmica que aborda la música electrònica. Per a aquesta ocasió, Van Den Bulcke viendrà acompanyat d’una bailaora local.